Dying trying

Alla inlägg under februari 2014

Av Ace Lord - 6 februari 2014 20:40

Ooppss I did it again...    i bästa Britneystil.

Kom aldrig igång igen efter sommaren. Men jag behöver inte undra varför; jag var för nöjd helt enkelt. Motivationen som fanns i alla extrakilon försvann när kroppen såg ut på ett sätt som jag var nöjd med. Jag glömde helt bort den egentliga anledning till att röra på mig - att slippa vara trött, orkeslös, berg- och dalbanorna i humör och energi...

Men i slutet på hösten/början av vintern förra året, började det krypa lite lätt i kroppen igen, av träningsabstinens. Fast inte en chans att kunna sätta igång något regelbundet när december närmar sig. Månaden med två barnfödelsedagar, femtioelva andra julrelaterade skol- och dagisaktiviteter, ett par vuxenfödelsedagar och så jul på det.


Jag har i varje fall fortsatt känt mig riktigt nöjd med min kropp, rent utseendemässigt. Däremot har jag känt skillnad i övrigt. Det går snabbt att bli av med den energi träning och sunda matvanor ger. Hela hösten har känts degig, men kroppen har hållt sig. Trodde jag.

Häromdagen fick jag ett riktigt fett wakeup-call....... shit! Återigen har jag inte hängt med i vad som händer. Tur då att jag redan blivit sugen på att träna igen.

Idag är det den 6:e februari. På måndag kör jag äntligen igång igen! Jippi! Den här gången får jag nog ta och lova mig själva att inte ta några pauser, oavsett hur goda skäl jag tycker att jag har....

Ovido - Quiz & Flashcards