Dying trying

Alla inlägg under januari 2015

Av Ace Lord - 23 januari 2015 12:22

....förra inlägget slutade med ett löfte om att inte ta några pauser igen.

Det gick både bra och mindre bra. Det blev ingen styrketräning förra året, alls. Däremot blev det löpning! Från mars till december lyckades jag springa regelbundet och förbättra min kondition som bara den. Från att inte kunna springa alls i början, i sträck - mer än några minuter, till att kunna springa en mil! Har koncentrerat mig på löpningen helt enkelt och tyckt att den gett tillräckligt även vad gäller kroppen och ur viktminskningssynpunkt.

Dessutom började jag igen, och  har fortsatt med, slalom- och skridskoåkning.


Men i år vill jag styrketräna!

Det är ju så roligt! Och verkligen min typ av träning. Man räknar, man ser resultat i siffror, man kan ha stenkoll på varje liten förbättring.

Styrketräna kan jag göra oavsett vilken årstid det är, det är ännu en fördel. Jo, man kan springa även på vintern men det är inte alls lika lätt och kräver en del extra utrustning. Sist höll jag på att slå ihjäl mig på blankis...


Så jag har, för första gången sedan 1999, skaffat ett gymkort. Det är så kul att jag blir alldeles lyrisk bara jag tänker på det. Jag älskar gym! Älskar atmosfären, musiken, hela grejen.

Varannan vecka tränar jag på gymet, varannan vecka kör jag styrketräning hemma. Med riktiga vikter den här gången. Tidigare hemmaträning har bestått av enbart kroppsvikt, och någon gång ett par fyllda termosar som vikter.


Såklart ska jag inte släppa löpningen, den är också min kopp te på det sättet att det går att se exakt hur snabbt jag springer, hur långt och varje liten förbättring/försämring (älska Runkeeper :D )



Ovido - Quiz & Flashcards