Dying trying

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Sanningen/"före-bilder"

Av Ace Lord - 15 april 2013 13:45

Dags att avslöja den bistra sanningen.   


(Förhoppningsvis blir de här fotona någon gång "efter-bilder", tillsammans med nytagna foton på min vältränade kropp... )

Bilderna togs den 18:e mars 2013.

164 centimeter hög.

72 kilo tung.

Midjemått: 87 centimeter.

Mått över magen (naveln): 102 centimeter.

BMI: 26,1.



Nej, jag vet. Jag är inte jätteöverviktig. Jag är mer lönnfet. Det finns de som verkligen lider av fetma, som måste gå ner kanske 40-50 kilo för att nå en vikt som kroppen mår bra av. Tack och lov är det inte så illa i mitt fall. Jag tycker också om min kropp på många sätt - men jag är trött på att vara trött, seg, degig och flåsig. Jag vet att min utsida speglar en insida som inte mår bra. Och jag kan ju inte påstå att jag tycker att jag har en snygg kropp som jag gärna visar upp i bikini. Jag tycker däremot att den är mysig, mjuk och härlig på andra sätt.


Mitt mål är inte att bli supersmal. Det är att MÅ BRA, känna mig FRISK, STARK och PIGG! Bli av med värk i axlar och rygg. Kunna böja mig hur som helst utan problem. Få en fräschare hy och starkare muskler. Men framför allt annat, få mer energi.


Wish me luck!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ace Lord - 19 oktober 2016 20:30

Dag 2 - all over again :D   Kan ff inte göra armhävningarna på fötterna. Måste använda knäna. Idag var det dock strenght and force upper + ultimate abs, så det var inte lika mycket armhävningar... :-p   Igår var jag på vippen att skada handl...

Av Ace Lord - 18 oktober 2016 20:14

It´s all in the head. Alla hindren för att få till träningen.   Det var svårt nog när jag var en hemmamamma som hade väldigt många timmar per dag att själv förfoga över. Då var det ändå trösklar att ta sig över. Det gjorde jag ju ibland, men ly...

Av Ace Lord - 29 juni 2015 19:38

Det har gått en vecka, och jag mår ganska bra utan mitt älskade socker. Fast nog hade jag trott att jag skulle må bättre än så här vid det här laget. Förväntningar - det bästa som finns för att skapa besvikelse och frustration...      Men att j...

Av Ace Lord - 25 juni 2015 12:39

Varför "plågar" jag mig själv med att förneka mig de goda sakerna i livet, de där som smakar så underbart sött? Varför "plågar" jag mig med att springa kilometer efter kilometer, trots att svetten rinner och benen värker? Varför "tvingar" jag mig...

Av Ace Lord - 22 juni 2015 11:10

Nära-döden-upplevelser i Helvetet. Vilken jäkla pärs! Och än är det inte helt över, men dit tänker jag i varje fall inte åka igen. Inte frivilligt.   Jag visste att jag gillar socker och har svårt att vara utan. Jag visste också att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards