Dying trying

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Hemlig motivation

Av Ace Lord - 18 april 2013 19:40

Idag har det varit extra svårt att hålla mitt kroppsprojekt hemligt. Jag är ju så stolt över mina framsteg!

Men det går. Trots allt fungerar det bättre för mig om inte hela världen vet om att jag försöker transformera mig till en sundare, piggare och snyggare människa.


Varför vet jag inte. De flesta motivationsråd börjar ju med "berätta för din omgivning". För mig har det aldrig fungerat. Oavsett vad det har gällt.

För mig fungerar det bättre att ingen vet, eller åtminstone så få som möjligt. 


Däremot ser jag till att strängt hålla på rapporterna till mig själv. Att noggrant dokumentera varje litet steg och framsteg. Jag låtsas som om att jag är min egen PT, kan man säga. Att skriva ner och hålla koll på framsteg hjälper verkligen till på vägen mot målen. Det gör det tydligare, mycket tydligare. Det peppar, som bara den!


För mig fungerar det bra att helt enkelt skriva en dagbok i ett vanligt word-dokument. Mitt worddokument är min PT!

Jag rapporterar vad och hur jag tränat och vad jag ätit. Inte alltid i detalj, ibland blir det bara "idag har jag ätit helt okej". Dessutom kryssar jag i en vanlig ICA-kalender, för varje dag jag tränat. Det blir väldigt synligt då. Ett tomt hål i almanackan blir störande.


Sist men inte minst försöker jag komma ihåg att berömma mig själv, och att påminna mig själv om alla trötta dagar, med en energidryck vid datorn på morgonen och tyngd i kroppen resten av dagen. Om hur deppigt allt känts, hur segt, och hur jag har tyckt det är att se mig själv naken i spegeln.


Ikväll firar jag med ett glas rödvin! En månad med helt andra vanor. Det är banne mig bra gjort!










 
 
Ingen bild

Lotta

18 april 2013 20:05

Lycka till! Kämpa på med dina mål som du själ har satt upp! Låt dig inte störas av andra, utan kör ditt eget race. Det är lika viktigt att träna som att låta musklerna får vila, ta inte ut dig. Bra att du skriver upp dina resultat! Kämpa vidare till ditt nya sunda jag! Du är värt ett glas rött, verkar det som! =)

Ace Lord

19 april 2013 09:04

Tusen tack! Och jo, det har du ju faktiskt rätt i. Det får bli fler hål! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ace Lord - 19 oktober 2016 20:30

Dag 2 - all over again :D   Kan ff inte göra armhävningarna på fötterna. Måste använda knäna. Idag var det dock strenght and force upper + ultimate abs, så det var inte lika mycket armhävningar... :-p   Igår var jag på vippen att skada handl...

Av Ace Lord - 18 oktober 2016 20:14

It´s all in the head. Alla hindren för att få till träningen.   Det var svårt nog när jag var en hemmamamma som hade väldigt många timmar per dag att själv förfoga över. Då var det ändå trösklar att ta sig över. Det gjorde jag ju ibland, men ly...

Av Ace Lord - 29 juni 2015 19:38

Det har gått en vecka, och jag mår ganska bra utan mitt älskade socker. Fast nog hade jag trott att jag skulle må bättre än så här vid det här laget. Förväntningar - det bästa som finns för att skapa besvikelse och frustration...      Men att j...

Av Ace Lord - 25 juni 2015 12:39

Varför "plågar" jag mig själv med att förneka mig de goda sakerna i livet, de där som smakar så underbart sött? Varför "plågar" jag mig med att springa kilometer efter kilometer, trots att svetten rinner och benen värker? Varför "tvingar" jag mig...

Av Ace Lord - 22 juni 2015 11:10

Nära-döden-upplevelser i Helvetet. Vilken jäkla pärs! Och än är det inte helt över, men dit tänker jag i varje fall inte åka igen. Inte frivilligt.   Jag visste att jag gillar socker och har svårt att vara utan. Jag visste också att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards