Dying trying

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Träna med barn...

Av Ace Lord - 19 april 2013 10:12

...kan bli ganska komiskt.

När jag behöver träna trots att det finns barn hemma, händer det ofta att de tycker att det ser roligt ut och vill vara med. På sina egna sätt. Eller försöker göra som jag, vilket blir rätt kul!


Flera gånger har jag trängts med femåriga dottern som envist skulle använda trappen som step-up med mig, och den är inte jättebred. Men hon kämpade på bra, trots trängseln 


Annat som kan hända, är att tolvåriga sonen går förbi just när jag gör någon snygg övning i stil med "kissande hunden", stannar till, himlar med ögonen och skakar på huvudet... eller att sjuåriga dottern och någon kompis till henne skrattar åt mina försök till att bli vältränad. Man får inte vara för känslig när man tränar med barn i närheten!   


Vi slåss om att använda den där stora "studsbollen" och de kommer på helt egna övningar med den. Eller dansar med den. Eller börja sparka fotboll (sexåriga sonen) med den just när jag tänkte ha den till situps.


Ja, det är ofta en utmaning att få ihop träning med att ha massor av barn hemma. Men det går!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ace Lord - 19 oktober 2016 20:30

Dag 2 - all over again :D   Kan ff inte göra armhävningarna på fötterna. Måste använda knäna. Idag var det dock strenght and force upper + ultimate abs, så det var inte lika mycket armhävningar... :-p   Igår var jag på vippen att skada handl...

Av Ace Lord - 18 oktober 2016 20:14

It´s all in the head. Alla hindren för att få till träningen.   Det var svårt nog när jag var en hemmamamma som hade väldigt många timmar per dag att själv förfoga över. Då var det ändå trösklar att ta sig över. Det gjorde jag ju ibland, men ly...

Av Ace Lord - 29 juni 2015 19:38

Det har gått en vecka, och jag mår ganska bra utan mitt älskade socker. Fast nog hade jag trott att jag skulle må bättre än så här vid det här laget. Förväntningar - det bästa som finns för att skapa besvikelse och frustration...      Men att j...

Av Ace Lord - 25 juni 2015 12:39

Varför "plågar" jag mig själv med att förneka mig de goda sakerna i livet, de där som smakar så underbart sött? Varför "plågar" jag mig med att springa kilometer efter kilometer, trots att svetten rinner och benen värker? Varför "tvingar" jag mig...

Av Ace Lord - 22 juni 2015 11:10

Nära-döden-upplevelser i Helvetet. Vilken jäkla pärs! Och än är det inte helt över, men dit tänker jag i varje fall inte åka igen. Inte frivilligt.   Jag visste att jag gillar socker och har svårt att vara utan. Jag visste också att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards